Monday, January 15, 2007

Guess where? haha... "Pak pak kangku do, sumunsui do jambatan... Jambatan Tamparulli..." aaa... Selama 23 tahun idup, ini lah kali pertama saya pi sini... hehe... ndak tau lah apa yang faymes ngan jambatan Tamparulli ni... Kerana lagu tu lah maybe dia boleh jadi faymes... hehe... Tapi sebenarnya, kalau ikut mitos atau cerita dongeng yang boleh dipercayai... Jambatan kat bawah tu di simpan kepala manusia yang dikatakan untuk menguatkan lagi struktur jambatan... ntah lah... saya pun ndak berapa tau cerita tu... Tanya orang yang lebih tau... hehe... di belakang tu Tamu hari rabu... itu lah nama dia...
Ini pula Masjid Likas... Orang panggil Masjid Besar jak... saya pun kurang pasti apa nama sebenar dia... tapi ada yang cerita ngan saya, dia ni dibina atas ilham Taj Mahal... Masjid ni dikelilingi air... space memang besar... saja saja nak bergambar kat sini bab dalam tu ada ATM bank... kalau nak amik gaji, ambil sini jak... tak yah berbaris kat bank... jauh... hehe Kalau nak pergi sini, ikut jalan pantai pastu jumpa lah tu... atau pun... kalau nak senang, jumpa lah orang mana mana kat KK tu... mana Masjid Likas tanya... pastu korang akan secara automatiknya diberitahu... hehe
Ini pula Menara Tun Mustapha... dulu lagi faymes ngan nama Yayasan Sabah... Bangunan ni memang antara yang paling unik di dunia... bukan saya yang cakap... Gabenor Edward James II (Tidak Wujud) yang cakap... bab dalam dia ni ada satu restaurant yang berputar... ye lah... macam KLCC juga laa.. tapi saya sudah lupa kat tingkat mana... emm... lepastu, saya difahamkan, struktur bangunan ni cuma ada satu tulang belakang yang besar... i mean, just one column.... i dont care... hehe... apa yang penting... Dulu masa saya tingkatan camtu, saya dapat juga Biasiswa Yayasan Sabah... bestnya dapat duit free... lepas makan malam aku... kah kah kah... Tapi jangan kecewa kalau pi sini bab ndak ramai orang la... dorang patut buka satu tempat menarik kat sini... buatlah shopping complex ker..... hehe
Hehe... ntah apa apa ntah napa nak gambar kat sini... Emm... benarnya, kat belakang tu Pulau Gaya... situ lah tempat semua Lanun KK tinggal... kalau nak mati cepat, pergi lah cari pasal kat situ... hehe... Lanun kat situ kalau bunuh orang di KK, pastu menyelam di perairan KK pastu timbul kat perairan Sandakan... So, jangan main main kat situ... haha... Situ juga terdapatorang yang pakar dalam pembuatan bom ikan... sabun pun dorang boleh letupkan... huk ala...

No comments: